our dignity

hoollla,,,

hari ni ade ade cerita yg aku tngk depan mata aq sndiri..
bukan ape..cerita ni pasal maruah jugak..walaupun kita sebagai perempuan..kite kena le jaga maruah walau kat mana pown kita berada. .
aku pown bukan la nak cerita aib orang. .tapi. .benda ni berlaku depan orang awam. .
sebagai manusia normal. .kita mestilah fikir dulu apa yg patut kita buat. .

cerita dye cmni. .

macam biase la. .2.40 p.m. hbis sekolah then aku trus pg bus stop coz nak tunggu bas (jarak umah aq ke sekolah agk jauh la jgk. .)
ttbe2. .de suara menjerit. .mcm ape ye aku nak tfsirkan. .haa..mcam prmpuan gila meroyan..
haa..cm2 la lebih kurang. .
maybe dia agak geram dgn ex bestfriend dia ni. .tros la dye sound gle2 kat mmbe dye ni. .
aku x bape sure diowg gaduh sbb ape. .sbb time uh aku agk jaoh la jgk dr diorg..tp kemungkinan besar sbb lelaki. .
yg membe dye yg kene sound ni aku tngk steady je. .cm x de bnde berlaku. .no komen la psal 2. .
yg malunye (aku plak yg malu :P)
nak gaduh2 pown. .pg la kat taman bunga ke. .ni tak. .menjerit2 x tentu pasal kat depan orang ramai. .da 2. .dekat ngan jalan besar plak. .eee..ape jenis manusia la. .

so. .the moral value is. .syaitan uh pling ske kalo kita berpecah-belah. .kalau ye pown marah gle2. .crik la cara lain yg boleh kita lepaskan kemarahan tu. .bukan cara sound depan orang ramai. .bukan je jatuhkan maruah diri. .tapi keluarga ngan sekolah pown terlibat. .
aku pown malu gak sebab yg gdoh uh perempuan. .form 5 plak. .sdar la agaknye thn ni nak SPM. .so. .sama2 lah kita renung2kan . .dan. .slmat beramal..:P


0 budak comel yang komen: